سیر نزولی قیمت ها در بازار اهن با عرضه در بورس
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، هفته جاری با کاهش قیمت آهن آلات آغاز شد. این در حالی است که در هفته گذشته نرخ اهن الات بشدت افزایش یافت و بازار دچار التهاب شده بود. در روز های پایانی هفته گذشته خبر هایی مبنی بر کاهش نرخ آهن آلات به گوش می رسید اما عملی شدن و نشدن آن مشخص نبود. اما از ابتدای هفته شاهد این کاهش قیمت ها و در مقاطعی شاهد ثبات قیمت ها بودیم.

پیش از این محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان بارها از عدم عرضه محصولات فولادی کارخانه های تولید کننده در بروس کالا خبر داده بوده و در حال حاضر دلیل اصلی این گرانی ها را کاهش عرضه در بورس اعلام کرده است. وی طی گفتگویی در اینباره اظهار داشت: بازار فعلی در شرایط دشواری قرار دارد. اکثر کارخانه های تولید کننده از عرضه محصولاتشان در بورس کالا خود داری می کنند و محصولات و مقاطع خود را به دلالان بازار می فروشند که همین امر موجب شده تا قیمت اهن الات در بازار حدود 1500 تومان افزایش یابد.

در حال حاضر میانگین نرخ آهن الات 3500 تا 3600 تومان می باشد اما متاسفانه بدلیل دلال بازی های داخل بازار این محصولات با قیمتی بیش از 4500 تومان به فروش می رسند.

آزاد در ادامه با اشاره به اجرای ساختار جدید در عرضه محصولات در بورس کالا عنوان کرد: در گذشته محصولات پس از عرضه در بورس توسط دلالان قابل خریداری بود، اما طی دستورالعمل جدید محصولات پس از عرضه در بورس کالا تنها توسط تعاونی ها و فروشندگان معتبر و تایید شده توسط اتحادیه هر شهر قابل خریداری می باشد. در روش گذشته امکان احتکار محصولات در انبار بوسیله دلالان وجود داشت، اما در روش جدید اماکن احتکار و سوداگری وجود ندارد و با اجاری این روش نرخ آهن آلات تا 100 تومان کاهش خواهد یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: