سالی پر از رونق در انتظار صنعت فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با استناد به توضیحات وزیر صنعت و معدن پیرامون رونق بازار مسکن در سال آینده می توان منتظر بازار پویا برای صنعت فولاد در کشور باشیم. تا در کنار برنامه ریزی های جامع انجام گرفته از حوزه اکتشاف تا تولید و هم چنین تبیین اقدامات لازم در جهت  تکمیل زنجیره فولاد بتوانیم در سال جدید با کمترین حاشیه به رشد صنعت فولاد کشور بیاندیشیم.

بنابر گزارش انجمن جهانی فولاد در سال ۲۰۱۷، اعلام شد که یک هزار و ۶۸۰ میلیون تن فولاد خام در دنیا تولید شده است، که از این میزان ۲۲ میلیون تن مربوط به ایران می باشد که در مجموع  ۲۲ درصد نسبت به گذشته رشد را نشان می دهد. و در برابر رشد  ۶ درصدی تولید فولاد خام در جهان  رشد ۲۲ درصدی کشور بیانگراین بالاترین رشد صنعت فولاد در بین تولیدکنندگان عمده جهان می باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت که: که ۶۲ درصد فولاد خام خاورمیانه در کشور تولید می شود و کشور توانسته در بازه ای زمانی کوتا مدت چند ساله ای با تلاش جوانان همین مرز و بوم گوی سبقت را از سایر کشور های مطرح جهان در این حوزه برباید.

وی هم چنین تصریح کرد که:  در حال حاضر در کشور ۱۱۰میلیون پروژه در حوزه فولاد در جریان می باشد که حدود ۲۰میلیون تن آن که ازپروژه های بزرگ فولادی نیز هستند در سواحل جنوبی کشور برقرار است که امید می رود با افتتاح چندین طرح و پروژه دیگر در دهه ی فجر سال جاری بتوانیم تولید داخل را به ۲۲۰ میلیون تن برسانیم.

این میزان جدیت و پشتکار برای پیشرفت در سخت ترین شرایط اقتصادی با وجود فشار تحریم ها علیه ایران سبب شده استت که خام فروشی در این صنعت بزرگ به شدت کاهش یابد و زنجیره تولید و تکمیل متوازن تر شود. و انگیزه زیادی برای تغییر و بهبود جایگاه و رتبه کشور در سایر تولیدات هم چون تولید مس  و آلومینیوم شده است.

 در حال حاضر می توان با قاطعیت بیان داشت که این صنعت به طور کامل در داخل کشور بومی شده است و تمام فعالیت های آن از صف تا صد توسط نیروی انسانی و ماشین آلات داخلی انجام می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: