توقف تورم در بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، تورم ملکی در زمستان امسال در مقایسه با ماه های رکودی دیگر بیش از پیش به مرز صفر نزدیک شده است این در حالی است که در دو ماه ابتدای پاییز ۹۷ تورم ماهانه ملکی در شهر تهران به ۶ درصد و در آذر به ۴ درصد کاهش یافت و در اولین ماه از فصل زمستان به کمترین میزان خود از اردیبهشت ۹۷ تاکنون رسیده است این نوسانات کاهشی از اواخر پاییز سال جاری آغاز شده است و در دومین ماه از فصل زمستان این بازار را در آستانه ورود به مرحله ثبات قیمتی نشان می دهد.

در بررسی های انجام شده می توان به ۴ اهرم تاثیر گذار در تداوم روند کاهشی بازار مسکن و نزدیک شدن به مرحله ثبات اشاره داشت که از این تعداد ۲ مورد به تقاضای بازار و  ۲ مورد دیگر به عرضه در بازار مسکن مرتبط می شود.

به طوری که در اواخر پاییز سال جاری با افت خرید واحد های نوساز گرایش به بناهایی با سال ساخت بالاتر و غیر نوساز شدت بیشتری یافت و در فصل زمستان تقاضا برای نوسازها به کمترین  میزان خود رسانید. اثر کاهش حجم معاملات نوسازها بر وضعیت قیمتی بازار معاملات مسکن در شکل کاهش تورم ماهانه ملکی در شهر تهران بروز کرده است؛ طی ماه‌های اخیر همزمان با افت سهم فروش واحدهای مسکونی نوساز در بازار معاملات مسکن شهر تهران، در مقابل به سهم واحدهای مسکونی با عمر بنای بیشتر افزوده شد؛ از آنجا که هم‌اکنون قیمت فروش واحدهای مسکونی با عمربنای صفر تا ۵ سال حدود ۲۰ درصد از قیمت فروش واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال بیشتر است، همین اختلاف فاحش در قیمت ها سبب شده است تا وزن نوسازها از کل معاملات مسکن در شهر تهران از ۵۰ درصد در ابتدای سال به حدود ۴۰درصد کاهش یابد.

دومین عامل اثرگذار بر روند کاهشی تورم ماهانه مسکن در شهر تهران را می‌توان در تقاضای خرید بر خلاف میل و خواست قبلی متقاضیان و متناسب با قدرت خرید در شرایط فعلی دانست که سبب شده است تا متقاضیان از مناطق مصرفی واقع در نیمه شمالی شهر تهران به مناطق واقع در نیمه جنوبی پایتخت کوچ کنند.که در نیمه جنوبی نیز شاهد رتبه بندی مناطق مختلف و محلات موجود در یک منطقه می باشیم.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: