مقایسه متقاضیان مسکن در مناطق تهران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، قیمت مسکن در تمامی شهرهای ایران وابسته به شهر تهران می باشد.روند صعودی یا نزولی بودن حجم معاملات  بازار مسکن از مولفه های مختلفی تاثیر می پذیرد که تا حد زیادی قابل پیش گویی نمی باشد، برفرض مثال در ماه های اخیر منطقه ۵  بیشترین حجم معاملات و منطقه ۱۲  کمترین حجم معاملات ملکی را داشته است. به گفته کارشناسان عوامل ترافیکی را شاید بتوان به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان معاملات دانست.

با نگرشی به طرح جامع مسکن می توانیم به این نکات دست پیدا کنیم  که تمایل مردم به مالکیت مسکن خیلی بیشتر از خانه های اجاره ایست. در صورتی که به علت عدم هماهنگی درآمد مردم و قیمت مسکن، بیشتر آنها ساکن خانه های اجاره ای می شوند و این مسئله تنها باعث افزایش خانه های استیجاری است که این امر را نمیتوانیم به حساب افزایش میزان ساخت و سازمسکن بگذاریم؛ زیرا هدف از تولید مسکن مالکیت آن ها می باشد نه اجاره آنها!

رشد خانه های استیجاری منجر به افزایش نیاز به  خانه هایی با متراژ بسیار کم و کیفیت پایین می شود. به گفته کارشناسان هنوز در تهران و برخی از شهرهای کشور ساختمان سازی به صورت سنتی رواج دارد. کیفیت ساختمان ها و زمان ساخت آنها از مولفه های اثر گذار در رونق بازار مسکن می باشد از این رو طبق آمارهای کسب شده از معاملات شهر تهران، منطقه ۱ تهران از شاخص ترین و جذاب ترین مناطق برای خرید و فروش مسکن می باشد.

در صورتی که منطقه  ۱۲ که مرکز شهر می باشد و منطقه ۱۸ که در جنوب غربی تهران واقع است جزو ارزانترین مناطق محسوب می شوند و منطقه ۵  بیشترین متقاضی بازار مسکن را در خود جای داده است.

در حال حاضر افزایش قیمت مسکن باعث کاهش معاملات آن در کلیه مناطق شده است، با این حال در تهران این افزایش به ثبات رسیده است ولی در بقیه شهرهای کشور روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: