روند دور از انتظار در بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، تنها یک ماه و اندی به پایان سال جاری باقی مانده است که طبق سنت هر ساله بازارهای کالایی با تحرکاتی مواجه خواهند شد. در حال حاضر با توجه به تحرکات بازار و انباشت محصولات فولادی در انبارها توازن بین عرضه و تقاضا در بازار داخلی حدودا سه به یک است؛ از طرفی هم با در نظر گرفتن تحریم ها می توان به این نتیجه رسید که حجم صادرات از جمله صادراتمیلگرد آجدار و سایر محصولات به حداقل رسیده است.

موارد ذکر شده و مواردی مشابه این ها موجب شده تا با کاهش تقاضا و مازاد عرضه ها در انبار رو به رو باشیم. طی روزهای گذشته نیزافزایش قیمت آهن دلیلی شد تا تحریم خرید از سوی مصرف کنندگان قوت بگیرد اما باید به این نکته توجه داشت که این افزایش قیمت ها بنابر دستورالعمل های جدید دولت صورت گرفته است. در بورس کالا بنا بر دستورالعمل های جدید، امکان کاهش قیمت پایه در بورس حذف شده است، بنابراین طبیعی است که افزایش تدریجی نرخ های کنونی و نزدیک شدن به پایه ی نرخ های جهانی چندان دور از انتظار نباشد.

با توجه به تجربه های کسب شده از سالهای قبل این موضوع می تواند به منزله افزایش تقاضای کاذب و کاهش تقاضای مصرفی در بازار باشد؛ البته ناگفته نماند که زمان این فرجام بعید می رسد که در سال جاری باشد چراکه وضعیت بازار آهن در شرایط کنونی کمی ملتهب است و قیمت ها با توجه به کاهش تقاضا، واقعی نمی باشد. مصرف کنندگان واقعی در بازار کنونی دست نگه داشته اند و انتظار کاهش قیمت ها را دارند؛ اما بر خلاف انتظار قیمت ها هنوز در مدار صعودی قرار دارد و طی روز گذشته نیز افزایش قیمت تمام مقاطع را در بر گرفت. از این رو در روز اخیر قیمت پروفیل اعلامی کارخانه ها کیلویی ۵۰ الی ۱۵۰ تومان افزایش را تجربه کرد و به طبع آن قیمت دیگر محصولات فولادی نیز با افزایش همراه بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: