رشدِ چشمگیرِ صادرات کنسانتره سنگ آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق آمار منتشره گمرک کشور در مدت ده ماهه از سال جاری میزان سنگ آهن دانه بندی در این دوره هفت هزار و ۲۰۴ تن به ارزش ۲۰۳ میلیون دلار بود. که نسبت به سال گذشته از بعد ارزش و وزن در صادرات شاهد افت بوده است.
اما در این مدت معاملات تجاری صنایع معدنی حاکی از صدور پنج میلیون و ۵۵۲ هزار تن کنسانتره سنگ آهن به ارزش ۳۹۸ میلیون دلار بوده است. که افزایش ده برابری را در پی داشته است.

عملکردی از تولید ۹ ماهه سنگ آهن توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منتشر شده که، رقم بیش از ۲۷ میلیون و ۳۱ هزار تن را نشان می دهد.
همچنین میزان استخراج سنگ آهن خام بالغ بر ۴۸ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۸۶ تن و محصول ارسالی برای مصرف ۲۶ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۸۶ تن اعلام گشت. به راحتی می توان متوجه شد که میزان صادرات کنسانتره سنگ آهن در سال جاری رشد چشم گیری را تجربه کرده است. میزان صادرات سنگ آهن کنسانتره در مدت ۹ ماهه سال ۹۷ به میزان چهار میلیون و ۷۴۴ هزار و ۸۵۰ تن رسید که نسبت به ۹ ماهه ۹۶ ( منتهی به آذر) یک هزار و ۶۱۹ درصد افزایش نشان می دهد. اما در بخش صادرات سنگ آهن دانه بندی، در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۵۳ درصد کاهش را شاهد بوده ایم روند روندی که ارزش آن به رقمی افزون بر ۱۹۰/۷ میلیون دلار رسید و نسبت به دوره مورد بررسی ۷۶ درصد افت را به ثبت رساند.

 میزان ذخایر قطعی سنگ آهن کشور توسط گزارش اعلامی ایمیدرو افزون بر سه میلیارد تن برآورد شده و برپایه این گزارش عملیات اکتشافی در زمینه سنگ آهن که از سال ۱۳۹۳ آغاز شد، و نتیجه آن کشف ذخایر جدیدی در منطقه سنگان (خراسان رضوی) و برخی مناطق دیگر بوده است که توانست به میزان ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر قطعی سنگ آهن کشور بیافزاید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: