برتری ایران در تولید فولاد جهان
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل آهن پرایس، در گزارش ارایه شده توسط انجمن جهانی فولاد، ایران با تولید ۱/۸ میلیارد تن فولاد و کسب جایگاه دهم در میان سایر تولید کنندگان دارای آینده ای روشن در صنعت فولاد  می باشد. در این گزارش به عملکرد فولادی سال ۲۰۱۸ نیز پرداخته شده است که به اختصار توضیحی پیرامون آن داده خواهد شد...

در سال گذشته میزان تولید ۶۴ کشور عضو انجمن جهانی فولاد توانست به میزان یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تن فولاد برسد که نسبت به سال گذشته مقداری درز حدود ۴/۵ درصد رشد را نشان می د هد.  این در حالی است که چین با تولید ۹۲۸ میلیون و ۲۶۴ هزار تن فولاد با فاصله قابل توجهی نسبت به سایر کشور ها در جایگاه نخست قرار دارد و  هند که در سال ۲۰۱۸ توانست جایگاه دوم را از ژاپن بگیرد و به‌عنوان دومین فولادساز جهان شناخته شود، در سال گذشته ۱۰۶ میلیون و ۴۶۳ هزار تن فولاد میانی تولید کرده است که ۹/ ۴ درصد رشد نسبت به سال  ۲۰۱۷ به ثبت رسانید و ژاپن را به رتبه ی پایین تری انتقال داده است. در زمینه صادرات نیز ژاپن  با ۲/ ۴ درصد افت نسبت به سال ۲۰۱۷، مجموعا ۵۳/ ۳۶ میلیون تن فولاد صادر کرد.

ایران نیز که جایگاه سیزدهم خود را به دهم ارتقا داده است، توانست در سال ۲۰۱۸ به تولید ۲۵ میلیون تن فولاد دست یابد که حدود ۴/ ۱ درصد کل تولید فولاد جهان است و رشد قابل توجه ۷/ ۱۷درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ با تولید ۲۱ میلیون و ۲۳۶ هزار تن را نشان می‌دهد. که با نرخ رشد ۴ برابری تولید گوی سبقت را در رشد از سایر رقبای خود ربوده است و در دسامبر  تولید فولاد خام ایران رکورد  جدیدی را ثبت و به بیشترین میزان در طول سال ۲۰۱۸ رسید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: