فولاد دومین صنعت بزرگ جهان
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، آهن و فولاد از محصولات مهم و استراتژیک بوده و پس از نفت و گاز دومین صنعت بزرگ جهان است. در سال ۲۰۱۶ حدود یک میلیارد و ۶۲۹ میلیون تن فولاد خام در جهان تولید شده است که بیش از ۴۶ درصد آن مربوط به چین بوده و پس از آن کشورهای ژاپن، آمریکا، هند و روسیه در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
ایران با تولید ۱۷/۹ میلیون تن فولاد خام در جایگاه ۱۴ جهانی قرار دارد. سالیانه حدود ۱۰ تن فولاد خام توسط دو کارخانه ذوب آهن اصفهانو فولاد مبارکه در اصفهان تولید می شود. این حجم از تولید فولاد در نزدیکی شهر اصفهان با توجه به مصرف زیاد انرژی و آب، اثرات و پیامدهای ناسازگار زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده است.
به واسطه وجود این کارخانجات، واحدهای صنعتی پایین دستی مصرف کننده آهن و فولاد نیز در این شهر توسعه یافته اند که آلودگی محیط زیست را مضاعف است. این کارخانجات فولاد سازی روزانه هزاران متر مکعب آب را مصرف و پساب حاصله را به صورت فاضلاب صنعتی در منابع آب و خاک تخلیه می‌کنند.
انتشار گاز های آلاینده و ذرات مختلف در هوا و نیز انتشار ذرات فلزی سنگین موجب آلودگی هوا، آب و خاک شده است. از طرف دیگر افزایش جمعیت و گسترش شهر نشینی، محدوده ی شهری را به این کارخانجات نزدیکتر کرده است. هم زمان با رشد و گسترش شهر های اصفهان، مبارکه، زرین شهر، لنجان و فولاد شهر، کارخانجات ذوب‌ آهن و فولاد مبارکه نیز عقب نمانده و آنها نیز به شدت توسعه یافته‌ اند که هر دو عامل فشار زیادی بر منابع آب، منابع طبیعی و محیط زیست در منطقه اصفهان تحمیل کرده‌ اند. امید بر این است دولت با دور اندیشی راه حل مناسبی برای پساب های حاصله در نظر بگیرد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: