تحریم بازار آهن توسط ترامپ
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مواضع سیاسی کشور و عکس العمل های اعمالی سران کشور در رابطه با تحریم های ناعادلانه و یک طرفه ی کشور آمریکا علیه ایران سبب گشته بازار در بلاتکلیفی عجیبی فرو رود.

روزگذشته با توجه به لغو مفاد برجام در پاسخ به فشار تحریم ها و خروج یک طرفه آمریکا از آن توسط ما، بار دیگر ترامپ بر شدت تحریم هایش افزود و در دستوری خصمانه بخش فلزات و معادن ایران را مشمول تحریم کرد. بنابر دستور اجرایی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، بخش فلزات و معادن ایران که به گفته آمریکایی ها می تواند در تامین مالی برنامه هسته ای ایران  موثر باشد مشمول تحریم شده است.این تحریم ها  شامل بازار آهن، فولاد،  آلومینیوم،  سرب و مس می باشد.

بدین ترتیب وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های خارجی ۹۰ روز مهلت داده است تا داد و ستد با صنایع فلزات ایران را پایان دهند و اعلام قطع همکاری نمایند. از این رو احتمال می رود در روزهای آتی فشار بار اقتصادی بر دوش مردم بیش از پیش سنگینی کند و امیدهایکاهش قیمت در بازارهای فعال کشور را بر باد دهد چرا که شاید در بعد اول توجه به بازار داخلی و تامین نیاز متقاضیان خرید داخل امری چشم گیر به نظر برسد اما با کمی دقت می توان متوجه شد که محدودیت و فشارهای صادراتی کشور به شدت بر نرخ ارز در بازار داخل اثر می گذارد چرا که صنعت فولاد در ارز آوری برای کشور نقش به سزایی داشته است که با قطع همکاری های جهانی با آن قطعا سرمایه ارزی کشور لطمه بزرگی خواهد خورد.

از سوی دیگر بازار آهن در روزهای گذشته نشان داده است که به شدت به نرخ ارز وابسته است و با اندکی نوسان در آن شاهد  قیمت گذاری های عجیب و باورنکردنی در اعلام بهای محصولات تولیدی کارخانه ها از جمله میلگرد آجدار، قوطی پروفیل ها و انواع ورق بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: