تاثیر حدف قیمت مسکن از آگهی ها
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، پس از کش و قوس‌ های فراوان قیمت، از آگهی ‌های فروش مسکن حذف شد، با این حال واسطه ‌های ملکی معتقدند که درج نکردن قیمت، نوعی داروی موقت محسوب می‌شود و آینده مسکن به شرایط بازار ارز وابسته است.

حذف قیمت از آگهی‌ های فروش خودرو و مسکن که با دستور دادستانی انجام شد منحنی صعود قیمتی این بازار ها را تا حدودی کنترل کرد.

چند روز قبل رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران از پایین آمدن قیمت خودرو خبر داده بود. رئیس اتحادیه املاک هم اعلام کرد که تب افزایشقیمت مسکن نیز به فراخور بازهای های مصالح مورد نیار آن هم چون بازار آهن پایین آمده است.

گزارش ‌های میدانی از دفاتر مشاور املاک نیز از وجود نوعی سردرگمی و ابهام در بازار خبر می‌ دهد. واسطه‌ های ملکی می‌گویند با وجودی که هنوز برخی فروشنده‌ ها از امضای قرارداد خودداری می‌کنند، تعداد فایل‌ های عرضه شده نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

طرف تقاضا نیز با دو مشکل کمبود نقدینگی و نبود افق روشن برای تصمیم‌گیری مواجه شده که خروجی این وضعیت به کاهش معاملات منجر شده است. طبق اعلام بانک مرکزی معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه ۳۴۰۰ فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۳ و ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گزارش ‌های میدانی از بازار مسکن حاکی از آن است با وجود عدم درج قیمت در آگهی ‌ها بعد از ۱۲ اردیبهشت ماه ، قیمت‌ ها آن چنان که می بایست سیر نزوی را طی نکرده بلکه  نوسانات عجیبی را نیز مشاهده کرده  است. با این وجود مشاوران املاک معتقدند شرایط فعلی نمی‌ تواند در بازار مسکن پایدار بماند.

مصطفی‌قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به جلساتی که در این زمینه با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شده اظهار کرد: قرار است سایت وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع و معیار تعیین قیمت‌ های پایه در نظر گرفته شود و سپس این اطلاعات توسط اتحادیه مشاوران املاک استخراج گشته  و در اختیار سایت‌ های اینترنتی قرار بگیرد.





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: