حواشی اختلاف قیمت بازار آهن با بورس کالا
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته نیز شاهد تداوم یافتن سیر نزولی قیمت ها در بازار آهن بوده ایم به طوری که اکثر کارخانه های تولیدکننده مصنوعات آهنی چون میلگردآجدار کاهشی ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی، نبشی و ناودانی کاهش ۱۰۰ تا ۱۵۰  تومانی، تیرآهنکاهش ۲۰ تا ۳۰ هزارتومانی و در هم چنین در حوزه قوطی پروفیل کاهش ۳۰ تا ۱۰۰ تومانی در بهای اعلامی محصولاتی خود را رقم زده اند. که البته این نوسانات در سایر حوزه ها تقریبا ثابت و بدون تغییر نسبت به روز قبل تر خود باقی مانده بود.

در روز جاری نیز شنیده ها حاکی از فروکش کردن تب داغ قیمت در بازارآهن می باشد که البته تداوم یافتن این روند و رسیدن به قیمت های واقعی در بازار مستلزم حذف اختلاف قیمت آهن آلات مصرفی در بورس  کالا و بازار بیرون می شود. که توجه به این امر سبب می گردد سود جویانی که به دنبال یافتن فضای خالی برای رخنه در بازار می باشند  نتوانند ازخلاء های حاصل  در بازار استفاده کنند.

در ماه اخیر به دلیل بروز سیل، افزایش تقاضا و همچنین نوسانات قیمت ارز، بازار آهن دچار هیجانات کاذبی شده بود که این امر  می طلبید فعالان بازار با در نظر گرفتن سیاست مناسب اقداماتی مانند افزایش عرضه و تولید در حجم مورد نیاز، را برای  مهار هیجان بازار به کار می بستند اما حواشی اقتصادی و بحران های سیاسی به حدی تنگاتنگ باهم پیش رفتند که کنترل قیمت ها حتی از دست مسئولین نیز خارج شده بود و بازار در وضعیت نابه سامانی به سر می برد.

بدین ترتیب اختلاف قیمت‌ها می تواند بر سود و هزینه شرکت‌ها و بروز وقفه در فروش تاثیرگذار باشد و هم چنین  طبیعتا اختلاف قیمت‌ها سبب ایجاد رانت و گشوده شدن پای دلالان را به بازار باز می شود که برای حل این مشکل  عرضه کنندگان بورس در جلسات اخیر با وزارت صمت به دنبال برنامه‌ریزی هایی هستند تا اعلام قیمت نهایی در بورس هر چه سریع‌ تر به تعدیل قیمت ها و رسیدن به قیمت واقعی نزدیکتر بشود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: