ابهام در قیمت گذاری مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنابر اظهارات کارشناسان اقتصادی بازار مسکن، خرید و فروش مسکن در ۲۱ روز ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۷ درصد در تهران کاهش داشته اما در کل کشور یک درصد افزایش نشان می‌دهد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک علت کسادی بازار مسکن پایتخت را اعلام قیمت‌ های نامتعارف از طرف بعضی فروشندگان می‌ دانند.
مهم ترین ویژگی این روزهای بازار مسکن شهر تهران، تردید فروشندگان و عدم توان متقاضیان است. با  وجود اینکه حضور خانه اولی ها و کسانی که قصد باز سازی کردن آپارتمان خود را دارند از اواخر سال گذشته در بازار مسکن پر رنگ شده، اما آمار ها حاکی از آن است که به علت عقب‌نشینی مالکان، معاملات در فروردین ماه ۳۲ درصد و از یکم تا ۲۱ اردیبهشت ماه نیز ۳۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است. کارشناسان، علت اصلی این مساله را  التهاب شدید قیمت‌ های نامربوط می‌دانند که برخی آگهی‌ های کذایی نیز به این جو دامن زده است. به همین دلیل دادستانی در روز ۱۲ اردیبهشت ماه دستور داد تا قیمت از آگهی‌ ها برداشته شود.
طبق گزارشات میدانی بعد از این تصمیم، بازار در شرایط ابهام قرار گرفت و قیمت‌ ها دیگر بالا نرفت اما مجدداً روز ۲۱ اردیبهشت ماه با لحاظ شروط چهار گانه که مهم‌ ترین آن به استعلام قیمت مسکن از اتحادیه املاک مربوط می شود، قیمت مجدداً در آگهی‌ ها درج شد. بر اساس آماری که اتحادیه املاک ارائه داده از یکم تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در کل کشور ۵۲ هزار و ۹۷ قرارداد خرید و فروش امضا شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل یک در صد افزایش نشان می‌داد. اجاره نامه نیز ۳۰ هزار و ۷۴۷ مورد بوده که از کاهش ۱۳ در صدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته حکایت دارد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: