فروش فولاد ایران تحریم پذیر نیست
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بنابر اظهارات کارشناسان انجمن فولاد ایران، فروش فولاد ایران تحریم پذیر نیستند و با تحریم نمی ‌توانند کانال‌ های صادرات را مسدود کنند. از سال گذشته ایران تحت تاثیر تحریم های بانکی و مالی قرار گرفته است اما با این وجود باز هم به صاردات خود ادامه داده؛ به طوری که در دو سال گذشته ۹ میلیون تن افزایش صادرات با این شرایط داشته پس نمی‌ توان به این راحتی صادرات فولاد ایران را تحریم کرد.
ایران در سال‌ های اخیر همواره تحریم بوده‌ اما در آن شرایط باز هم به فروش فولاد خود ادامه داده است و اعمال این تحریم‌ ها هیچ اثر کاهشی بر میزان صادرات فولاد نخواهد داشت و فقط زحمت صادرکنندگان را بیشتر می‌کند. در خصوص وضعیت فولاد در سال ۹۷، سال گذشته سال پر رونقی برای فولاد کشور بود و اگر صادرات فولاد ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد به سبب تقاضای داخل بود زیرا اولویت ما تامین بازار داخل است و امید بر این داریم که سال ۹۸ نیز این رونق ادامه پیدا کند و صادرات فولاد افزایش یابد.
دولت می ‌تواند با یک برنامه ریزی هدفمند برای واحد های کوچک فولادی به این رونق کمک کند.  بنابر اظهارات کارشناسان فولاد در حال حاضر مذاکراتی با دولت برای تامین فولاد و آهن جهت بازسازی مناطق سیل‌زده آغاز شده تا از این طریق این واحد های کوچک تقویت شوند و فولاد سازان کشور آماده تامین تمام نیاز مناطق سیل‌ زده باشند. بحث کامل نبودن زنجیره تولید و صادرات سنگ آهن مشکلی است که در آینده ممکن است گریبانگیر صنعت فولاد شود.؛ ضمن آنکه در حال حاضر نیز معوقات بانکی و سود های حجیم، باعث شده تا واحد های تولید فولاد در جاهایی با مشکل مواجه شوند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: