نگاه کارشناسان به وضعیت بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس مرجع اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار آهن شرایط با ثباتی را پس از مدت ها نوسان  در اعلام قیمت ها، تجربه کرد. این ثبات به طوری بود که از التهابات قیمتی میلگرد آجدار به عنوان پر تقاضا ترین محصول فولادی در بازار آهن اندکی کاسته است اما هم چنان این محصول  از دید مصرف کنندگان نهایی در مرز قیمتی فراتر از بهای واقعی قرار گرفته است و همین امر سبب گشته تا صفی طولانی در انتظار رسیدن به کف قیمت برای این کالا به وجود آید که این تصمیم از سمت تقاضا از نظر کارشناسان نیاز به بررسی در ابعاد گسترده تری دارد.

انتظار برای رسیدن به کف قیمت آهن آلات توسط متقاضیان  متاثر از دو بعد است که در بعد اول به محدودیت های صادراتی و در بعد دوم انباشت تولیدات در بازار داخل می توان اشاره داشت. در قسمت محدودیت های صادراتی مقرر شده که از نیمه دوم مرداد ماه عملیاتی شود قطعا با اقدامات لازم دولتی در جهت جایگزینی گزینه های دیگر برای حداقل کردن تاثیر فشار احتمالی توقف صادرات مواجه می گردد. اما  در بعد دوم که به  انباشت تولیدات در بازار داخل  اشاره دارد، می توان به کاهش قیمت اهن تا حد مشخصی امیدوار بود اما این سیر نزولی زمانی که با موج انبوهی از تقاضا مواجه گردد مجددا وارد فاز افزایش قیمت می شود و می تواند بازار را بار دیگر با حباب قیمتیمواجه کند.

جمعی دیگر از کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت آهن در مقایسه با تورم کمر شکن  کشور در این مقطع زمانی که تمام محصولات را در بر گرفته است به تناسب شکل گرفته و اگر مدیریت صحیحی در رابطه با مهار تورم صورت نگیرد، نه تنها قیمت روز آهن آلات مصرفی بلکه سایر مایحتاج زندگی مردم نیز به سرعت  از کنترل خارج می گردد و شاهد رشد قیمت ها به طور افسار گسیخته خواهیم بود.

بدین ترتیب عوامل بسیاری در جهت گرانی های اخیر کشور عنوان می شود که یکی از مهم ترین آن ها نوسانات نرخ ارز می باشد که شاید از نگاه مخاطبان مسئله ای ناچیز باشد اما  تاکنون در آشفتگی بازار نقش به سزایی را ایفا کرده است به طوری که شاید بتوان ثبات بازار این روزهای آهن آلات را به افت قیمت نرخ ارز نسبت داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: